IP PBX Nedir? Asterisk IP PBX Nedir? Santral Sistemleri Üzerine

Şüphesiz ki telefonun kâşifi Alexsander Graham Bell, keşfettiği bu telefon sisteminin bu gün geldiği noktayı görmüş olsaydı, hayretler içerisinde kalırdı.

Henüz 28 yaşında telefonu keşfeden Graham Bell 1 yıl sonra telefonun patentini alır ve keşfinin üzerine 2 sene bile geçmeden dünyanın ilk Telekom şirketi olan Bell Telekom’u kurar.
Başlangıç da iki nokta arasında sesli görüşebilmek hayali ile keşfedilen bu telefon sistemi bu gün hangi boyutlara varmış bu ve bundan sonraki makalelerim de ele almaya çalışacağım.

IP PBX Nedir?

PBX yani Private Branch Exchange, Kısaca Özel Santral demektir.

Şirketler kendi PBX santral sistemine sahip olduklarında, personelleri için ihtiyacı olan iç ve dış telefon
aramalarını bu telefon sistemi üzerinden gerçekleştirirler.

Ne var ki bunda? Benim küçük bir ofisim var, birkaç da personelim var, çağırdık santralciyi, bize bir santral kur dedik, adamlar geldi kurdu, aramızda da görüşüyoruz, dışarıyı da arıyoruz, hiç öyle
PBX vs süslü sözlerle kimseye de hava atmıyoruz diyebilirsiniz. : )

O zaman IP PBX nedir, eski PBX sistemlerinden farkı nedir, kısaca irdelemeye çalışalım.

IP PBX, PBX sistemlerine İnternet protokolü eklenmesinden oluşmaktadır.

Peki, ofisimizdeki PBX sistemimize yani santralimize IP ( Internet Protokolü ) eklenirse ne olur?
Şirketinizde ki dâhili telefonunuza evinizden internet üzerinden bağlanıp sanki ofisinizdeymiş gibi
telefon açabilir, size gelen telefonları cevaplayabilirsiniz.

( İstanbul da kar yağışı nedeni ile iletişimin mümkün olmadığı bir günde işe gelemeyen 16
çağrı merkezi personelinin, evinden, iş yerinde ki masasında oturuyor gibi telefonlarını yanıtlayıp
destek verdiğini, şirketin hiçbir zarara uğramadığını ve aksine bu değişikliğin personel üzerinde ki
olumlu etkilerini hatırlıyorum )

İstanbul, Ankara, Antalya vs değişik il, ilçe ve yerlerde ki şubelerinizi bir birlerine bağlayabilir,
tüm şubeleriniz arasında ücretsiz görüşebilir, telefon görüşmelerinizin dinlenme riskini sıfır’a
indirebilirsiniz.

Türk Telekom telefon şebekesini kullanmak yerine TT dan çok daha ucuz hizmet veren şirketlerin alt yapısını kullanarak telefon görüşmeleriniz için ödediğiniz fatura tutarlarını minimum %50 azaltabilirsiniz.

İşte IP PBX geleneksel telefon santrallerine internet protokolü kullanabilme yetisini kazandırmaktadır. Yukarıda ki örnekler en can alıcı bir iki özellikleri belirtmektedir.

Yeri gelmişken değinmeden geçemeyeceğim, günümüz yeni nesil pbx sistemleri telefon karşılayıp hoş geldiniz beş gittiniz, dâhili numarayı biliyorsanız tuşlayınız diye bilinen telefon bağlama sistemlerinden çok farklıdır.

Bir çok hastane hasta randevu işlemlerini
Tüm bankalar, telefonla bankacılık işlemlerini
Geleceğe ve müşterisine yatırım yapan birçok şirket, müşteri ilişkilerini bu yeni nesil programlanabilen PBX sistemleri ile gerçekleştirmektedir.

Bu PBX sistemleri kurumun ya da şirketin ihtiyaçları neyi gerektiriyorsa o şekilde programlanabilip, minimum iş yükü ve hata, maksimum performans ve müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.

Şimdi gelelim yukarıda bahsettiğim ve bahsetmediğim tüm hayranlık verici özellikleri bir arada bulunduran, Asterisk IP PBX sistemine…

Bu makalenin orijinal adresi suat.medyaturk.net sitesidir.
Yazarın diğer makalelerine buraya tıklayarak erişebilirsiniz.

Asterisk IP PBX Nedir?

Asterisk IP PBX açık kaynak sistemi ile geliştirilmiş, telefonun icadından günümüze kadar olan süre içerisinde ki tüm telefon deneyimlerini bünyesinde barındıran, yeni nesil bir IP PBX telefon sistemidir.

Asterisk IP PBX sisteminin kişisel ve ticari amaçlar için kullanımı ücretsizdir.

Son zamanların en iyi PBX sistemlerini üreten Siemens, Nortel ve benzeri gibi özel şirketlerin PBX santrallerinin sağladığı tüm özellikleri ücretsiz sağlamaktadır.

Programlanması kolay olması, bir PBX sisteminden beklenen ya da hayal edilip üretime geçirilmesi için gereken tüm özellikleri desteklemesi ve tüm bu özelliklerin kullanımı için herhangi bir ücret ödenmemesi, onu son yılların en popüler ve tercih edilen PBX sistemleri arasında belki de birinci sıraya getirmiştir.

Duvarlarımızda asılı bulunan donanım tabanlı eski nesil santraller de genişleme sorunu vardır.
İç ve dış hat sayımız sınırlıdır, bu sayıları arttırmak istedikçe yüklü ödemeler yapmak durumunda kalırız ve bir yerden sonra da zaten santral genişleme limitlerinin sonuna gelir ve onu atıp yerine daha fazla dâhili ve dış hat sayısına sahip santraller alır ve masraf yaparız.

Hatta iş yükümüz daha çok personel gerektirse de santralimizde personelimize ayıracağımız dahili telefonun yetersizliğinden ve masraftan kaçındığımız dan, işe yeni personel almaz, imkanlarımız doğrultusunda elimizde ki ile yetinmeyi biliriz : )

İşte Asterisk IP PBX ile yukarıda ki genişleme problemlerine veda ediyoruz.

Bir şirketiniz var, gelen ve giden tüm telefonların kayıt altına alınmasını istiyorsunuz, müşterileriniz sizi aradığında telefon tuşlarını kullanarak santrale kendini tanıtmasını, telefonu açarken o müşteri hakkındaki tüm bilgileri görerek ve müşteriye bankalarda olduğu gibi ismi ile hitap edebilmeyi, en son hangi tarihlerde aradığını, hangi dahili telefonlar ile görüştüğünü, bu görüşmelerin detaylarını, ses kayıtlarını görmek mi istiyorsunuz?

Pizza, lahmacun, ciğ köfte restaurant zincirleriniz mi var : )
Sipariş veren telefon numarasından müşterinin daha önceki verdiği sifarişleri adres ve isim bilgilerini anında görmek ve çok daha hızlı servis mi vermek istiyorsunuz?

Asterisk IP PBX ile işinizin gerektirdiği tüm yeni nesil PBX işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Bilgilendirici yazınız için teşekkürler. Asterisk ile başka makaleleriniz varsa onlarıda okumak isterim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uzak Masaüstü Bağlantı Geçmişini Silmek

TERMINAL SERVICES UNLIMITED

Gpupdate Komutu