Daha İyi IT İçin Tavsiyeler...

Sevdiğim bir söz var:

" Eldekini yeterli bulmak gayretin azlığındandır. Bu ahlak kötüdür. İnsanı tembelliğe atar.Neticeye kanaat tevekküldür. Bu ahlak iyidir. Çalışmaya kuvvet verir. "

Demek ki, elimizdekiyle yetinmek yanlış, o zaman daha iyi olmak için çalışmak gerekiyor. Bu çalışma sonucuna kanaat etmek gerekiyor. Böylece ertesi gün çalışmak için hevesimiz olur. Aksi halde yapamıyorum deyip bırakmak ihtimali var..

Şirketler de insanlar gibidir. Hemen hemen hepsindeki temel eksiklik, mevcudu yeter bulmaktı. Hepsi mevcut işleyiş içinde boğulmuşlardı. Bazı yenilikler yapılıyorsa da, bunlar acil sorunlar için yapılıyordu. Gelecekte daha iyi olmak için çalışma yoktu.

İşte daha iyi IT'ye sahip olabilmek için yapılmasının iyi olacağını düşündüğüm şeyler:

Vizyon Sahibi olmak: En önemlisi bu.. Vizyon, şirketin/şahsın gelecekte olmayı hayal ettiği tepe noktayı tanımlar. Günü kurtarma yerine, gitmemiz gereken bir hedef olmalı.. Mesela "En iyi araştırma sektörü IT'si olmak" bir hedef olabilir. Burada iyi kelimesinin de somut olarak izah edilmesi iyi olur. :)

Şirket içi Portal Kurulması: Portal, IT tarafından verilen hizmetlere tek giriş noktasıdır. Buradan yetkilendirilen personel kendisine ait bilgilere ve uygulamalara erişir. Burada IT tarafından verilen hizmetlere ait duyurular (sistem bakımı yapılacak tarihler, güncel sorunlara ait çözümler vb..) yer alabilir. Ayrıca yemekhanede çıkacak yemeklerin listesi, tartisma gruplari vb.. burada yayınlanabilir..


Tecrubeler: Her şirket çalışanının yaşadığı tecrubeleri web sitesinde paylaşması diğer çalışanların çok işine yarayacağından eminim.. Mesela bir dış kaynak kullanımı projesi yaptırdınız veya özel bir projeye başladınız. Yaşadığınız şeyleri zaman zaman yazmak, onları unutulmaktan da muhafaza eder..

IT icin Helpdesk programi: Bu sayede hem şirkete ait genel bir problem çözme veritabanı oluşacaktır. Hem de zaman icerisinde cikan hatalari degisik açılardan izleme ve nedenleri kökten çözme şansına sahip olacağız.

Çağrı Merkezi: Herkes tek üçbirimi aramalı.. web'den veya telefondan aynı yere ulaşılmalı.. Bu sayede problem çözüm sürelerini kısaltacaktır. Gereksiz olarak yanlış personel meşgul edilmeyecektir. Aynı zamanda problemler belli şahıslara atanacağınan, problemlerin sahipsiz kalması önlenir.

Kalite Sorumlusu: IT'nin kalitesini arttiracak, kalite ilkelerini yerlestirecek birisi olmali..

Çalışma gruplari oluşturma: Mesela; Maliyetleri nasil dusurebiliriz calisma grubu. Açık kaynak kodlu yazılımları IT'ye nasil entegre edebiliriz calisma grubu, Guvenlik calisma grubu vb..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uzak Masaüstü Bağlantı Geçmişini Silmek

TERMINAL SERVICES UNLIMITED

Gpupdate Komutu