Liderlik ipuçları
Teknoloji, işin yapılmasını sağlayan bir unsur olmaktan çıkıp işi farklılaştıran
bir unsur haline geldikçe, çoğu bilgi işlem müdüründen, yalnızca işi
desteklemesi değil, aynı zamanda işin yönetilmesine yardımcı olması bekleniyor.
Bu, pek çok bilgi işlem müdürü için yeni bir alan olup, teknoloji
organizasyonlarını ve projelerini yönetmekten epey farklı bir nitelik
sergiliyor. Bilgi işlem müdürleri, işi etkin bir biçimde yönetmek için, belli
bir bilgi tabanına ve çekirdek beceri setine sahip olmak durumundalar. Ayrıca,
kendilerine bağlı olan teknoloji organizasyonunun işin geneliyle nasıl bir
etkileşim içinde bulunduğunu anlamaları gerekiyor.
Bilgi işlem müdürünün liderliğe yolculuğu
Chevron Corp. Global Ek Üretimler Strateji, Hizmetler ve Bilgi İşlem Müdürü Louie
Ehrlich, bilgi işlem müdürünü, hizmet sağlayıcı, uyumlaştırma lideri ve iş
ortağı olarak görüyor. Yakın zamana kadar, pek çok bilgi işlem müdürünün,
mesleklerinin BT hizmeti kısmına odaklandıklarına inanıyor. Ehrlich, "İyi BT
hizmeti sunmak önemlidir, ama yaptığınız tek şey buysa, gerçekten bir bilgi
işlem müdürü değilsinizdir," diyor. "Kaliteli hizmet, işletmenizin yarışta
kalmasını sağlar, ama kazanmasına yardımcı olmaz."
Ehrlich, bilgi işlem müdürlerine şunları tavsiye ediyor:
Kendi masanızı yaratın. "Pek çok BT liderinin işle ilgili bir konuda masaya oturmak için kendine bir yer bulamamaktan şikayet ettiğini görüyorum. Onlara kendi masanızı yaratın ve diğerlerini sizinle tartışmaya davet edin diyorum." İş dilini kullanarak bir diyalog başlatmak, BT'yi yönetici konumuna getirmede anahtar rol oynuyor.
İşletmeyi eğitin. BT'nin tam kapasite göstermesi için, işletmenin BT'nin yeteneklerini anlaması gerekir.
Hissedar değerine karşı paydaş değeri. "BT ekibinizi, kendilerini yalnızca emir alanlar değil, aynı zamanda işin ortak sahipleri olarak düşünmeye teşvik edin." BT ekibinin işin içinde çalışması ve stratejik düşünmesi için fırsatlar yaratın.
Pek çok şapka giymek
SVB Silicon Valley
Bank'in ana şirketi SVB Financial Group'ta bilgi işlem müdürü olarak çalışan
David Webb, bilgi işlem müdürlüğünün çokyönlü bir yöneticiliğe dönüştüğünü
düşünüyor. Buna göre, bilgi işlem müdürü, yalnızca BT'ye bakmıyor; aynı zamanda,
operasyonlar, idare ve iş süreçleri dönüşümü gibi diğer iş fonksiyonlarına da
bakıyor.
Webb, bu çokyönlü liderlik rolüne geçişte yardımcı olmak için şunları öneriyor:
Bilgi tabanınızı genişletin. İşteki insanlarla düzenli olarak konuşun. Organizasyonu anlamak, işi BT bakış açısıyla yönlendirmenize yardımcı olacaktır.
Müşterinizi tanıyın. "Müşteriyi gerçekten dinleyin ve bu bilgiyi yeni BT olanaklı ürün ya da hizmetler yaratmak için kullanın."
Risk alın. BT'yi liderlik konumuna taşımak, sınırları aşarak düşünmek demektir.
Başlamak için
Teknolojide uzmanlaşmış bir bilgi işlem müdürü için, daha stratejik bir role geçmek, temel bilgilere sahip olmayı gerektirir.
Bir BT araştırma ve danışmanlık firması olan The Advisory Council'in eski bilgi işlem müdürü, şimdiki başkanı ve kurucusu Alan Guibord, birkaç temel adım öneriyor:
Kariyer gelişimi için zaman ayırın. Bilgi işlem müdürleri arasında genel olarak ihmal edilen bir aktivite. Guibord, bilgi işlem müdürlerine ve ekiplerine, zamanlarının yüzde 20'sini, kariyer gelişimi aktivitelerine ayırmalarını öneriyor.
İletişim becerilerini güçlendirin. BT'nin iş açısından değerini göstermek, somut ve soyut beceriler arasında bir denge kurulmasını gerektirir. Bilgi işlem müdürleri, işi etkilemek için, sağlam müzakere etme, sunum yapma ve uzlaşma sağlama becerilerine ihtiyaç duyarlar.
Güçlü ilişkiler geliştirin. İşyerindeki arkadaşlarınızla ilişkiler geliştirin. Her gün BT bölümü dışından en az iki iş arkadaşınızla konuşun.
Konumunuzu güçlendirin. Çevrenize güçlü yetenekleri toplayın. Bu, teknik olmayan ve belli alanlarda sizden daha bilgili insanları işe almak anlamına gelebilir.
bir unsur haline geldikçe, çoğu bilgi işlem müdüründen, yalnızca işi
desteklemesi değil, aynı zamanda işin yönetilmesine yardımcı olması bekleniyor.
Bu, pek çok bilgi işlem müdürü için yeni bir alan olup, teknoloji
organizasyonlarını ve projelerini yönetmekten epey farklı bir nitelik
sergiliyor. Bilgi işlem müdürleri, işi etkin bir biçimde yönetmek için, belli
bir bilgi tabanına ve çekirdek beceri setine sahip olmak durumundalar. Ayrıca,
kendilerine bağlı olan teknoloji organizasyonunun işin geneliyle nasıl bir
etkileşim içinde bulunduğunu anlamaları gerekiyor.
Bilgi işlem müdürünün liderliğe yolculuğu
Chevron Corp. Global Ek Üretimler Strateji, Hizmetler ve Bilgi İşlem Müdürü Louie
Ehrlich, bilgi işlem müdürünü, hizmet sağlayıcı, uyumlaştırma lideri ve iş
ortağı olarak görüyor. Yakın zamana kadar, pek çok bilgi işlem müdürünün,
mesleklerinin BT hizmeti kısmına odaklandıklarına inanıyor. Ehrlich, "İyi BT
hizmeti sunmak önemlidir, ama yaptığınız tek şey buysa, gerçekten bir bilgi
işlem müdürü değilsinizdir," diyor. "Kaliteli hizmet, işletmenizin yarışta
kalmasını sağlar, ama kazanmasına yardımcı olmaz."
Ehrlich, bilgi işlem müdürlerine şunları tavsiye ediyor:
Kendi masanızı yaratın. "Pek çok BT liderinin işle ilgili bir konuda masaya oturmak için kendine bir yer bulamamaktan şikayet ettiğini görüyorum. Onlara kendi masanızı yaratın ve diğerlerini sizinle tartışmaya davet edin diyorum." İş dilini kullanarak bir diyalog başlatmak, BT'yi yönetici konumuna getirmede anahtar rol oynuyor.
İşletmeyi eğitin. BT'nin tam kapasite göstermesi için, işletmenin BT'nin yeteneklerini anlaması gerekir.
Hissedar değerine karşı paydaş değeri. "BT ekibinizi, kendilerini yalnızca emir alanlar değil, aynı zamanda işin ortak sahipleri olarak düşünmeye teşvik edin." BT ekibinin işin içinde çalışması ve stratejik düşünmesi için fırsatlar yaratın.
Pek çok şapka giymek
SVB Silicon Valley
Bank'in ana şirketi SVB Financial Group'ta bilgi işlem müdürü olarak çalışan
David Webb, bilgi işlem müdürlüğünün çokyönlü bir yöneticiliğe dönüştüğünü
düşünüyor. Buna göre, bilgi işlem müdürü, yalnızca BT'ye bakmıyor; aynı zamanda,
operasyonlar, idare ve iş süreçleri dönüşümü gibi diğer iş fonksiyonlarına da
bakıyor.
Webb, bu çokyönlü liderlik rolüne geçişte yardımcı olmak için şunları öneriyor:
Bilgi tabanınızı genişletin. İşteki insanlarla düzenli olarak konuşun. Organizasyonu anlamak, işi BT bakış açısıyla yönlendirmenize yardımcı olacaktır.
Müşterinizi tanıyın. "Müşteriyi gerçekten dinleyin ve bu bilgiyi yeni BT olanaklı ürün ya da hizmetler yaratmak için kullanın."
Risk alın. BT'yi liderlik konumuna taşımak, sınırları aşarak düşünmek demektir.
Başlamak için
Teknolojide uzmanlaşmış bir bilgi işlem müdürü için, daha stratejik bir role geçmek, temel bilgilere sahip olmayı gerektirir.
Bir BT araştırma ve danışmanlık firması olan The Advisory Council'in eski bilgi işlem müdürü, şimdiki başkanı ve kurucusu Alan Guibord, birkaç temel adım öneriyor:
Kariyer gelişimi için zaman ayırın. Bilgi işlem müdürleri arasında genel olarak ihmal edilen bir aktivite. Guibord, bilgi işlem müdürlerine ve ekiplerine, zamanlarının yüzde 20'sini, kariyer gelişimi aktivitelerine ayırmalarını öneriyor.
İletişim becerilerini güçlendirin. BT'nin iş açısından değerini göstermek, somut ve soyut beceriler arasında bir denge kurulmasını gerektirir. Bilgi işlem müdürleri, işi etkilemek için, sağlam müzakere etme, sunum yapma ve uzlaşma sağlama becerilerine ihtiyaç duyarlar.
Güçlü ilişkiler geliştirin. İşyerindeki arkadaşlarınızla ilişkiler geliştirin. Her gün BT bölümü dışından en az iki iş arkadaşınızla konuşun.
Konumunuzu güçlendirin. Çevrenize güçlü yetenekleri toplayın. Bu, teknik olmayan ve belli alanlarda sizden daha bilgili insanları işe almak anlamına gelebilir.
Yorumlar