Kayıtlar

Kritik Event ID Listesi

Log Yönetimi sistemlerimizde binlerce Event ID (Olay numarası) ile karşılaşırız. Çoğu zaman özelliklede alarm kurallarının ve raporların hazırlanmasında önceliğin hangi Event ID'ler olacağı noktasında zorlanırız. Bu noktada sizlere ön bir bilgi olması açısından hangi Event ID' ler bizim için öncelikli, bunların Windows Server 2003 / 2008 karşılıkları nelerdir kısaca inceleyelim. Event ID ' lerin ayrıntılarını görmek için tıklamanız yeterlidir. 645;4741 Bilgisayar hesabı oluşturuldu 626;4722 Kullanıcı hesabı aktif edildi 629;4725 Kullanıcı hesabı pasif edildi 660;4756 Universal gruba üye eklendi 632;4728 Global gruba üye eklendi 630;4726 Kullanıcı hesabı silindi 624;4720 Kullanıcı hesabı oluşturuldu 672;4768 Kerberos biletinin alınması (TGT) 528;4624 Başarılı Oturum Açma 675;4771 Yanlış şifre (Kerberos pre-authentication failed) 530;4625 Oturum açma başarısız 644;4740 Kullanıcı hesabının kilitlenmesi 627;4723 Kullanıcının kendi şifresini değiştirmesi 628;4724 Admin tarafı...

On Adımda Yalın Çözüm

Siz bilgisayarınızın bütün özelliklerinden yararlanıyor musunuz? Peki televizyonunuzun her işlevini kullanıyor musunuz? Bırakın işlevlerini TV kanallarının hepsini izlediniz mi? Kim bilir evinizdeki bulaşık makinesi ya da çamaşır makinesinin kullanmadığınız ne çok özelliği vardır. Acaba bilgisayarların kullanmadığımız özelliklerine para vermeseydik bunları ne kadar ucuza satın alırdık? Hayatımıza giren ürünlerin işimize yaramayan ne kadar çok özelliği var ve çoğu ürün ne kadar karmaşık. Siz de benim gibi elektronik aletlerin kullanma kılavuzlarını çok karmaşık buluyor musunuz? Kullandığımız aletler daha yalın, daha sade, daha basit olsaydı hayatımız daha kolay olmaz mıydı? Bunu yapabilen bazı markalar var. Bunlar tüketicilerin beklentileini daha iyi anlıyor, ürünleri daha sade bir şekilde sunmanın yollarını ustaca buluyor. Mesela Google ana sayfasını düşünün, bu sayfada sadece bir pencereyle karşılaşıyorsunuz ve içine bir soru yazıp gönderdiğinizde bir saniyeden daha kısa bir sürede on...

Sistem Uzmanı Neler Yapar?

1. İhtiyaç analizi yapıp kullanılacak doğru teknolojileri belirler. 2. Firmaların sistem ve network alt yapısının planlamasını ve kurulumunu yapar. 3. Sistem ve network analizi, tasarımı, test ve bakım işleriyle ilgilenir. 4. Kullanıcıların sistemde ve networkte karşılaştıkları problemleri giderecek çözümler üretir, eğitimlerini verir. 5. Teknolojiyi çok yakından takip ederek yeni gelişmeleri firmasına uygular. 6. Network’e yapılabilecek olası saldırılara (hacking) karşı güvenlik politikaları geliştirir. 7. Güvenlik politikalarının takibini yapar. 8. Kaynakların verimli ve güvenli kullanımını sağlar. 9. Bilgi işlem prosedürlerini belirler ve yayınlar. 10. Sistemde sürekli tekrarlayan işlere çözüm getirir. 11. Sistem dataları için kriz sonrası kurtarma planı hazırlar. 12. E-mail trafiğinin sağlıklı ve sürdürülebilir olarak çalışmasını sağlar. 13. Şirket içi mesajlaşma trafiğinin güvenli ve hızlı olarak çalışmasını sağlar. Sistem Uzmanı'nın Uzmanlık Alanları Nelerdir? 1. Network kur...

Oracle İnitial Parametreleri

Oracle da database’ini startup ile açmaya kalktığımızda instance ilk iş olarak parametre dosyasını okumaya çalışacaktır. Dolayısıyla temel initial parametrelerinden bahsederken bizim için çok kritik file’lerimizden biri olan spfileSID.ora dosyasından da kısaca bahsedeceğiz. Parametre dosyaları Linux’ da; $ORACLE_HOME/dbs, Windos’da $ORACLE_HOME/database altında bulunur. Database create edilmesiyle birlikte spfileSID.ora dosyamızda oluşur. Bunun yanısıra parametre değişikliğini database içirisinden Alter system veya Alter database ile yapmak istemediğimiz veya yapamadığımız durumlarda ise kullandığımız birde pfileSID.ora dosyamız olacaktır. Bu dosya db create operasyonu sonrasında oluşmaz, bunu create etmek için sql satırında; Create pfile from spfile; Komutunu çalıştırmamız yeterli olacaktır. Hazır yeri gelmişken bu iki dosya arasındaki farklardan bahsedelim; Pfile, bir metin dosyasıdır ve edit edilebilir. Spfile direk olarak düzenlenemez. Pfile’ de yapılan değişikliklerin etkin ha...

Bekleme Olayları ve İyileştirme Tavsiyeleri

Oracle veritabanında performansı önemli derecede azaltan belli başlı “Oracle bekleme olaylarını” neler olduğu, bu bekleme olaylarını kabul edilir seviyelere çekmek için yapılması gereken eylemleri tavsiyeler ışığında inceleyeceğiz. Oracle veritabanı kullanan her veritabanı uzmanının mutlaka karşı karşıya kaldığı bu bekleme olaylarının hangilerinin veritabanı yönetimindeki eksikliklerden oluştuğunu, hangilerinin kullanılan programın yapısal eksikliklerinden olduğunu karşılaştıracağız. Ayrıca bu yazıdaki bekleme olaylarını tespit etmek için SQL*Plus ekranından çalıştırılacak SQL cümleleri ile sorun tespiti vasıtasıyla, karışık analiz işlemleri/programları kullanım ihtiyacı ortadan kaldırılmıştır. Kullanılan analiz scriptleri tüm Oracle sürümleri ile uyumludur. Belli başlı Oracle bekleme olayları aşağıda yer almaktadır. - db file sequential reads - db file scattered reads - log file parallel write - log file sync - buffer busy waits - free buffer waits - enqueue waits - cache buffer c...

XP AYARLARI

1-) İlk olarak bozulmuş yada değiştirilmiş sistem dosyalarımızı onaralım! Bunun için önce cd sürücünüze XP cd’nizi takın ve daha sonra başlat’tan çalıştır’a şunu yazalım: SFC /SCANNOW Bir süre bekledikten sonra windows hiçbir soru sormadan gayet basit bir şekilde hasar görmüş yada değiştirilmiş sistem dosyalarını orjinalleri ile değiştirecektir.(SP2 Yüklü olsada sorun çıkmaz) 2-) Şimdide aslında hiç işimize yaramayan fakat ne olduklarını bilmediğimiz için boşuna sisteme yük olan, windows’la beraber devreye giren servisleri iptal edelim.Bunun için yine başlat’tan çalıştıra sunu yazalım: SERVICES.MSC > HATA BİLDİRİM HİZMETİ --> Devre dışı bırakın > HIZLI KULLANICI DEĞİŞTİRME UYUMLULUĞU --> Devre dışı bırakın > YARDIM VE DESTEK --> Manuel başlasın (yani oradaki adıyla; elle) > DİZİN OLUŞTURMA HİZMETİ --> Devre dışı bırakın > PERFORMANS GÜNLÜKLERİ VE UYARILAR --> Manuel başlasın > TAŞINABİLİR ORTAM SERİ NUMARASI --> Manuel başlasın > REMOTE DESKTOP HE...

Local Security Policy

Local Security Policy kullanılarak local bilgisayar üzerinde güvenlik ayarları yapılabilir. Bunlar grup üyelikleri, kullanıcılara sistem ile ilgili hakların verilmesi, parola gereklilikleri, masaüstü ayarları gibi. Workgroup olarak konfigure edilmiş ağlarda, bu ağlardaki bilgisayarlar da Local Security Policy kullanılarak ayarlar yapılır. Start -> Settings > Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy -> Security Settings altında -> Account Policies e ulaşılabilir. Local Security Policy ayarları:Account policies Kullanıcıların parolaları ile ilgili ayarların yapılması için kullanılır. Parola maksimum parola uzunluğu ve hesap kilitleme ilkesi gibi. Password Policy Enforce Password History: Bu ayar ile kullanıcının daha önce kullandığı ve sonra değiştirdiği parolalar kayıt edilir. Bu şekilde kullanıcınının daha öce kullandığı eski parolalarını yeniden kullanması engellenebilir. Bu ayar için değer 0 ve 24 arasında verilebilir. Eğer bu değer 3 olarak ve...